СХВАЛЕНО

Протокол засідання
педагогічної ради закладу
дошкільної освіти (ясел-садка)
комбінованого типу «Теремок»
Броварської міської ради
Броварського району
Київської області

№ 1 від 03.09. 2021 року

ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ від ____ 2021 р. № ____

ПОЛОЖЕННЯ

про внутрішню систему забезпечення якості освіти закладу дошкільної освіти (ясел-садка) комбінованого типу «Теремок» Броварської міської ради Броварського району Київської області

І. Загальні положення.

1.1. Це Положення визначає внутрішню систему забезпечення якості освіти як інструмент управління якістю освіти в закладі дошкільної освіти (яслах-садку) комбінованого типу «Теремок» Броварської міської ради Броварського району Київської області (далі — ЗДО «Теремок»).

Внутрішня система забезпечення якості освіти — це сукупність умов, процедур та заходів, що забезпечують ефективність освітніх і управлінських процесів, які безпосередньо впливають на якість освітнього процесу, формування ключових компетентностей дітей раннього та дошкільного віку, сприяють всебічному розвитку особистості.

1.2. Це положення розроблено відповідно до вимог таких законодавчо-нормативних документів:

- Кодекс законів про працю України (Документ 322-08, чинний, поточна редакція — Редакція від 10.06.2021, підстава - 1217-IX);

- Закон України «Про охорону праці» (Документ 2694-XII, чинний, поточна редакція — Редакція від 27.02.2021, підстава - 1213-IX);

- Закон України «Про освіту» (Документ 2145-VIII, чинний, поточна редакція — Редакція від 23.04.2021, підстава - 1357-IX);

- Закон України «Про дошкільну освіту» (Документ 2628-III, чинний, поточна редакція — Редакція від 01.01.2021, підстава - 978-IX);

- Порядок підвищення кваліфікації педагогічних і науково-педагогічних працівників, затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 21 серпня 2019 р. № 800 (Документ 800-2019-п, чинний, поточна редакція — Редакція від 31.12.2019, підстава - 1133-2019-п);

- Порядок формування державного замовлення на підготовку фахівців, наукових, науково-педагогічних та робітничих кадрів, підвищення кваліфікації та перепідготовку кадрів, затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 15 квітня 2013 р. № 306 (Документ 306-2013-п, чинний, поточна редакція — Редакція від 12.03.2020, підстава - 206-2020-п. Остання подія — Редакція, відбудеться 01.01.2022, підстава - 1186-2020-п.);

- Положення про сертифікацію педагогічних працівників, затверджено Постановою Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2018 р. № 1190 (Документ 1190-2018-п, чинний, поточна редакція — Редакція від 28.12.2019, підстава - 1094-2019-п);

- Постанова Кабінету Міністрів України від 12 грудня 2018 р. № 1060 «Деякі питання функціонування Єдиної державної електронної бази з питань освіти» (Документ 1060-2018-п, чинний, поточна редакція — Прийняття від 12.12.2018);

- Порядку проведення моніторингу якості освіти, затверджений наказом Міністерства освіти і науки України від 16.01.2020 № 54, зареєстрований в Міністерстві юстиції України 10 лютого 2020 року за № 154/34437 (Документ z0154-20, чинний, поточна редакція — Прийняття від 16.01.2020);

- Типове положення про атестацію педагогічних працівників, затверджено наказом Міністерства освіти і науки України від 06.10.2010 № 930, зареєстровано в Міністерстві юстиції України 14 грудня 2010 р. за № 1255/18550 (Документ z1255-10, чинний, поточна редакція — Редакція від 30.09.2013, підстава - z1417-13);

- Методичні рекомендації з питань формування внутрішньої системи забезпечення якості освіти у закладах дошкільної освіти, затверджено наказом Державної служби якості освіти України від 30 листопада 2020 р. № 01-11/71;

- Орієнтовні критерії та індикатори для самооцінювання освітніх і управлінських процесів закладу дошкільної освіти. Додаток 1 до Методичних рекомендацій, затверджено наказом Державної служби якості освіти України від 30 листопада 2020 р. № 01-11/71;

- Примірне положення про методичний кабінет закладу дошкільної освіти, затверджено наказом Міністерства освіти і науки України від 16.04.2018 № 372 (Документ v0372729-18, поточна редакція — Прийняття від 16.04.2018).

1.3. Метою функціонування внутрішньої системи забезпечення якості освіти ЗДО «Теремок» є:

- гарантування якості дошкільної освіти;

- формування довіри громади до ЗДО «Теремок»;

- постійне та послідовне підвищення якості дошкільної освіти;

- допомога педагогічним працівникам у цілеспрямованому безперервному підвищенні рівня професійної компетентності та рості професійної майстерності, розвитку творчої ініціативи для забезпечення ефективності освітнього процесу.

1.4. Принципами внутрішньої системи забезпечення якості освіти є системність та систематичність, доцільність, прозорість моніторингових процедур та відкритість, об’єктивність та колегіальність оцінювання, прогнозування ризиків і можливостей, орієнтація на освітні потреби здобувачів освіти та врахування попиту замовників (батьків або законних представників здобувачів освіти).

1.5. Положення поширюється на всіх працівників ЗДО «Теремок», які здійснюють професійну діяльність відповідно до трудових договорів, зокрема на працівників, які працюють за сумісництвом.

1.6. Педагогічна рада як основний колегіальний орган управління ЗДО «Теремок» діє в межах повноважень:

- схвалює освітню програму закладу, оцінює результативність її виконання та виконання Базового компонента дошкільної освіти, хід якісного виконання програм розвитку, виховання і навчання дітей у кожній віковій групі;

- формує систему та затверджує процедури внутрішнього забезпечення якості освіти, зокрема систему та механізми забезпечення академічної доброчесності;

- розглядає питання вдосконалення організації освітнього процесу у ЗДО «Теремок»;

- обговорює питання підвищення кваліфікації педагогічних працівників, розвитку їхньої творчої ініціативи;

- розглядає питання щодо відповідальності педагогічних працівників ЗДО «Теремок» та інших учасників освітнього процесу за невиконання ними своїх обов’язків;

- має право ініціювати проведення позапланового інституційного аудиту закладу та проведення громадської акредитації закладу;

Рішення педагогічної ради закладу дошкільної освіти вводяться в дію рішеннями директора ЗДО «Теремок».

1.7. Функціонування внутрішньої системи забезпечення якості освіти забезпечує директор ЗДО «Теремок» у межах повноважень.

1.8. Компоненти внутрішньої системи забезпечення якості освіти у ЗДО «Теремок»:

- стратегія (політика);

- суб’єкти;

- процедури забезпечення якості освіти;

- система та механізми забезпечення академічної доброчесності;

- критерії, правила і процедури оцінювання освітньої діяльності педагогічних працівників;

- критерії, правила і процедури оцінювання управлінської діяльності;

- критерії, правила і процедури оцінювання здобувачів освіти;

- ресурси для організації освітнього процесу;

- інформаційні системи для ефективного управління закладом освіти;

- створення в закладі освіти інклюзивного освітнього середовища, універсального дизайну та розумного пристосування (у разі потреби).

ІІ. Стратегія (політика) внутрішньої системи забезпечення якості освіти.

2.1. Стратегія (політика) забезпечення якості освіти (далі — Політика) ЗДО «Теремок» визначається інтересами учасників освітнього процесу щодо якості освітніх послуг і реалізації інших їхніх прав, а також засадами державної політики щодо якості освіти.

2.2. Політика внутрішньої системи забезпечення якості освіти ЗДО «Теремок» орієнтована на:

- партнерство у розвитку, навчанні та вихованні дітей, а також у професійній взаємодії;

- недискримінацію, запобігання та протидію булінгу (цькуванню);

- прозорість та інформаційну відкритість діяльності ЗДО «Теремок»;

- сприяння безперервному професійному зростанню педагогічних працівників;

- справедливе та об’єктивне оцінювання професійної діяльності педагогічних працівників;

- створення сприятливих умов для формування особистісної зрілості кожної дитини, її базових якостей;

- забезпечення академічної свободи педагогічних працівників.

2.3. Політика забезпечення якості освіти передбачає розуміння та сприйняття учасниками освітнього процесу визначених орієнтирів, їх ефективну реалізацію.

ІІІ. Суб'єкти внутрішньої системи забезпечення якості освіти.

3.1. Суб’єктами внутрішньої системи забезпечення якості освіти ЗДО «Теремок» є:

- суб’єкти, які здійснюють або включені у процедури оцінювання якості освіти та інтерпретації результатів (далі — суб’єкти моніторингу);

- суб’єкти, які ініціюють проведення моніторингу (далі — ініціатори моніторингу);

- суб’єкти, які залучаються до опитування, спостереження або виконання тестових завдань моніторингу на етапі проведення дослідження (далі — учасники дослідження).

3.2. Суб’єктами моніторингу можуть бути директор, заступник директора з господарства, головний бухгалтер (далі — адміністрація ЗДО), вихователь-методист, старша медична сестра, вчитель-логопед, практичний психолог, педагогічні працівники ЗДО у складі творчих груп та/або груп (комісій) з моніторингу, запрошені експерти.

3.3. Ініціаторами моніторингу можуть бути суб’єкти моніторингу, визначені пунктом 3.2 цього розділу.

3.4. Учасниками дослідження можуть бути всі учасники освітнього процесу.

3.5. Адміністрація ЗДО «Теремок», вихователь-методист, старша медична сестра:

- формують блок локальних актів, що регулюють функціонування внутрішньої системи забезпечення якості освіти і додатків до них, представляє їх на засіданні педагогічної ради;

- готують пропозиції для вдосконалення внутрішньої системи забезпечення якості освіти ЗДО, беруть участь у заходах щодо змісту пропозицій;

- організовують проведення контрольно-оцінних процедур;

- забезпечують умови для підготовки учасників освітнього процесу, запрошених експертів до здійснення контрольно-оцінних процедур;

- організовують та проводять заходи контролю та моніторингу якості освіти — збір, обробка (аналіз), зберігання та надання інформації про стан і динаміку розвитку;

- формують інформатично-аналітичні матеріали за результатами оцінювання якості освіти та відповідно до повноважень надають інформацію про якість освіти педагогічній раді, загальним зборам колективу, батьківській громадськості (за потребою) тощо;

- ухвалюють управлінські рішення щодо розвитку якості освіти на основі аналізу результатів оцінювання якості освіти.

3.6. Вихователь-методист, педагогічні працівники у складі у складі творчих груп та/або груп (комісій) з моніторингу, запрошені експерти (за потребою):

- розробляють, добирають методики оцінки якості освіти за напрямами діяльності ЗДО «Теремок», зокрема параметри, критерії та показники, методи, форми;

- беруть участь в експертизі динаміки розвитку, рівнів сформованості ключових компетентностей дітей та професійної кваліфікації, педагогічної майстерності педагогічних працівників;

- формують пропозиції для адміністрації щодо управлінських рішень за результатами внутрішньої оцінки якості освіти.

IV. Процедури внутрішньої системи забезпечення якості освіти.

4.1. Процедурами внутрішньої системи забезпечення якості освіти ЗДО «Теремок» є внутрішній контроль умов та якості освітньої діяльності (далі — Контроль), внутрішній моніторинг якості освіти (далі — Моніторинг), самооцінювання освітніх і управлінських процесів (далі — самооцінювання).

Процедури внутрішньої системи забезпечення якості освіти використовують для систематичного аналізу якості організації та результатів освітнього процесу, його ресурсного забезпечення, стану функціонування та дієвості внутрішньої системи забезпечення якості освіти.

4.2. Процедури внутрішньої системи забезпечення якості освіти спрямовані на:

- удосконалення планування та організації освітнього процесу для забезпечення всебічного розвитку дитини відповідно до її задатків, нахилів, здібностей, індивідуальних, психічних та фізичних особливостей, культурних потреб, формування понять про моральні норми, сприяння набуття дитиною життєвого досвіду;

- посилення кадрового потенціалу та підвищення професійної кваліфікації педагогічних працівників для поліпшення ефективності освітнього процесу;

- формування й удосконалення необхідних ресурсів для матеріально-технічного навчально-методичного, психолого-педагогічного, медико-соціального забезпечення якісної організації освітнього процесу та підтримки здобувачів освіти;

- розвиток інформаційних систем для підвищення ефективності управління закладом освіти;

- попередження неповноти й неточності інформації про якість освіти на етапах планування освітніх результатів та оцінки ефективності освітнього процесу.

4.3. Контроль визначається логічним і доцільним добором та/або об’єднанням його видів / форм відповідно до

- мети — попереджувальний, поточний, підсумковий;

- змісту — комплексний (фронтальний), тематичний, параметричний – відповідність встановленим нормам;

- об’єкту — персональний, узагальнюючий;

- періодичності — систематичний, періодичний, одноразовий;

- суб’єкту — адміністративний, громадський, взаємоконтроль, самоконтроль.

4.4. Моніторинг проводиться відповідно до Законів України «Про освіту», «Про дошкільну освіту», цього Положення, iнших актів законодавства, документів закладу освіти, програми моніторингу (далі — Програма) з метою дослідження стану і результатів освіти та освітньої діяльності, встановлення відповідності фактичних результатів освітньої діяльності її заявленим цілям, оцінювання причин відхилення від цілей.

4.4.1. Об’єктами Моніторингу можуть бути:

- знеособлена інформація про учасників освітнього процесу;

- освітні та управлінські процеси в закладі освіти;

- різні види діяльності учасників освітнього процесу (навчальна, організаційна, управлінська тощо);

- умови здійснення освітньої та управлінської діяльності (матеріально-технічні, санітарно-гігієнічні, нормативно-правові, кадрові, фінансові, навчально-методичні тощо);

- результати запровадження освітніх змін, інновацій;

- стан організації освітнього процесу в закладі освіти;

- результати навчання та розвитку здобувачів освіти, формування їх компетентностей;

- інші об’єкти, визначені у Програмі.

4.4.2. Моніторинг проводиться у такі етапи:

- планування та підготовка моніторингу (формулювання проблеми, що досліджуватиметься; визначення мети та завдань моніторингу; розрахунок і формування вибірки, оцінка її репрезентативності; визначення критеріїв і показників оцінювання результатів дослідження тощо);

- розробка Програми;

- проведення дослідження (відповідно до форм і методів, визначених у пунктах 4.4.3 – 4.4.4 цього розділу, із залученням учасників дослідження, визначених у пункті 3.2 розділу IІI цього Положення);

- збір та оброблення результатів моніторингу;

- аналіз та інтерпретація (узагальнення та пояснення результатів, визначення закономірностей, формулювання висновків тощо) результатів моніторингу;

- оприлюднення результатів моніторингу (інформування про результати моніторингу).

4.4.3. Методами проведення дослідження під час моніторингу можуть бути:

- опитування (анкетування, інтерв’ювання);

- тестування;

- спостереження за освітнім процесом та освітньою діяльністю у закладі освіти;

- фокус-група;

- аналіз документації закладу освіти;

- аналіз статистичних даних за встановленими формами звітності;

- інші методи, визначені у Програмі.

4.4.4. Моніторинг може проводитися у формі:

- безпосереднього одержання інформації від учасників дослідження (за допомогою спостереження, інтерв’ювання тощо);

- опосередкованого одержання інформації від учасників дослідження (у письмовій та/або електронній формі, із залученням експертів тощо);

- одержання інформації без залучення учасників дослідження (за допомогою вивчення документації, статистичної або оперативної інформації тощо).

Моніторинг може проводитися з використанням сучасних інформаційно-комунікаційних і цифрових технологій, у тому числі дистанційно.

Під час проведення дослідження можуть використовуватися фронтальна, групова або індивідуальна робота учасників дослідження.

4.4.5. Програма розробляється та затверджується суб’єктом моніторингу. Програма оприлюднюється у будь-який спосіб, визначений суб’єктом моніторингу.

У Програмі визначаються мета і завдання, суб’єкти, об’єкт (и), форми та методи, індикатори, умови (у тому числі місце проведення), процедури проведення відповідного моніторингу, порядок визначення результатів моніторингу, строки та форми узагальнення результатів моніторингу, а також оприлюднення результатів моніторингу (інформування про них).

До Програми додається графік проведення моніторингу.

Програма розробляється на основі науково обґрунтованої методології з урахуванням вікових особливостей учасників моніторингу.

4.4.6. Моніторинг проводиться в терміни, визначені у Програмі.

При визначенні термінів проведення моніторингу необхідно враховувати можливі ризики, пов’язані з надмірним навантаженням на здобувачів освіти та педагогічних працівників внаслідок збігу кількох контрольно-вимірювальних заходів (зовнішній аудит, атестація тощо).

4.4.7. Моніторинг проводиться державною мовою.

4.4.8. Участь у моніторингу учасників освітнього процесу є добровільною. Суб’єкт моніторингу забезпечує отримання письмової згоди одного з батьків (інших законних представників) здобувачів освіти щодо їх участі у моніторингу.

4.4.9. Для забезпечення участі в моніторингу учасників дослідження суб’єкти моніторингу забезпечують:

- інформування учасників щодо вимог проведення моніторингу;

- виконання учасниками дослідження завдань, розроблених згідно з Програмою;

- дотримання етичних правил поведінки під час проведення моніторингу;

- безпечні умови для всіх учасників дослідження під час його проведення.

4.4.10. Учасники дослідження повинні:

- дотримуватися вимог проведення моніторингу, про які вони були поінформовані;

- виконувати інструкції осіб, які проводять моніторинг, щодо процедури моніторингу;

- виконувати завдання, оформляти виконану роботу згідно із правилами, визначеними в інструкції до неї;

- після завершення часу, відведеного для виконання письмової роботи (завдання), повернути матеріали моніторингу особам, які проводять моніторинг;

- дотримуватися правил етичної поведінки та принципів академічної доброчесності;

- виконувати роботу (завдання) на робочому місці, визначеному суб’єктом моніторингу.

4.4.11. Учасникам дослідження, які залучені до проведення моніторингу, забороняється:

- приносити до місця проведення моніторингу небезпечні предмети і речовини, що становлять загрозу для життя і здоров’я людини;

- заважати іншим учасникам дослідження виконувати письмову роботу (завдання);

- спілкуватися в будь-якій формі з іншими учасниками моніторингу протягом часу, відведеного для виконання письмової роботи (завдання), якщо інше не передбачено Програмою;

- псувати майно ЗДО «Теремок» чи майно осіб, які перебувають у приміщенні;

- виносити за межі місця проведення моніторингу матеріали моніторингу (якщо процедурою моніторингу, визначеною в Програмі, передбачено збереження конфіденційності матеріалів моніторингу);

- персоналізувати роботу (крім випадків, коли процедурою моніторингу, визначеною в Програмі, передбачено персоніфікацію робіт учасників моніторингу).

4.4.12. У разі порушення учасником вимог проведення моніторингу, внаслідок чого може бути поставлено під сумнів надійність результатів моніторингу, учасник може бути не допущений до проведення моніторингу або видалений з місця проведення моніторингу.

Якщо порушення виявлено під час або після проведення моніторингу, роботу учасника може бути виключено з розгляду суб’єктом моніторингу.

4.4.13. Результати моніторингу зазначаються у звіті, який готує суб’єкт моніторингу (відповідно до Програми).

У звіті обов’язково вказуються індикатори та шкала (и), використана (і) для визначення результатів моніторингу, а також методика, застосована для їх обрахунків.

Звіт може містити таблиці, діаграми, графіки та інші форми узагальнення інформації.

4.4.14. Суб’єкти моніторингу надають учасникам дослідження, які брали участь у моніторингу, інформацію про його результати. Інформацію про результати моніторингу за участю неповнолітніх здобувачів освіти надають батькам або іншим законним представникам за потребою та/або за їх запитом.

4.5. Комплексне самооцінювання функціонування та розвитку ЗДО «Теремок» здійснюється відповідно до Орієнтовних критеріїв та індикаторів для самооцінювання освітніх і управлінських процесів закладу дошкільної освіти (додаток № 1 до Методичних рекомендацій з питань формування внутрішньої системи забезпечення якості освіти у закладах дошкільної освіти, затверджених наказом Державної служби якості освіти України від 30 листопада 2020 р. № 01-11/71).

Педагогічна рада не рідше ніж раз на п’ять років обирає з переліку, рекомендованих Міністерством освіти і науки України, та схвалює для використання у ЗДО «Теремок» критерії та індикатори для самооцінювання освітніх і управлінських процесів, методику оцінювання дошкільного освітнього середовища.

4.5.1. Для самооцінювання виконання (вимірювання) вимог / правил слугують:

- критерії (підстави для оцінювання);

- індикатори (показники, що відображають стан об’єктів спостереження, їх якісні або кількісні характеристики);

- методи збору відповідної інформації, яка підлягає аналізу та оцінюванню.

Рівнями оцінювання освітніх і управлінських процесів, можуть бути: перший (високий), другий (достатній), третій (вимагає покращення), четвертий (низький) рівні.

4.5.2. Самооцінювання може здійснюватися відповідно до таких моделей:

- щорічне самооцінювання за певними напрямами освітньої діяльності ЗДО;

- щорічне комплексне самооцінювання з урахуванням завдань, визначених планом роботи ЗДО на навчальний рік та літній період, або за всіма напрямами, що визначені у Критеріях (у разі потреби);

- комплексне самооцінювання перед щорічним звітуванням директора;

- комплексне самооцінювання перед початком роботи щодо розроблення програми розвитку ЗДО як стратегічного документа (один раз на 3–5 років).

4.5.3. Інформацією, яка підлягає аналізу під час самооцінювання, є результати внутрішніх моніторингів освітніх і управлінських процесів ЗДО, а також зовнішніх моніторингів, проведених органами управління у сфері освіти.

4.5.4. Для організації самооцінювання проводиться:

- збір та аналіз інформації, отриманої під час спостереження, опитування та вивчення документації;

- узагальнення результатів самооцінювання освітніх і управлінських процесів;

- обговорення та оприлюднення результатів самооцінювання освітніх і управлінських процесів.

4.5.5. Результати самооцінювання оприлюднюються у такому вигляді:

- аналітична доповідь – на засіданні педагогічної ради як щорічне самооцінювання за певним напрямом освітньої діяльності ЗДО;

- аналіз підсумків діяльності ЗДО за навчальний рік – у плані роботи ЗДО на новий навчальний рік як перший розділ, що є основою для розроблення плану;

- звіт директора – на загальних зборах (конференції) колективу та/або на веб-сайті ЗДО;

- проблемний аналіз (комплексне самооцінювання функціонування та розвитку ЗДО) – в освітній програмі ЗДО.

Результати моніторингу можуть передаватися іншим особам або оприлюднюватися ними лише за згодою ініціатора моніторингу.

4.6. Системність реалізації процедур внутрішньої системи забезпечення якості освіти засвідчують документи та матеріали.

Документи:

- освітня програма ЗДО «Теремок»;

- план роботи ЗДО «Теремок» на навчальний рік та літній період;

- плани освітньої роботи з дітьми вихователів вікових груп;

- протоколи засідань педагогічної ради, загальних зборів колективу;

- накази директора.

Матеріали:

- проблемний (комплексний аналіз);

- аналіз підсумків роботи ЗДО за навчальний рік та літній період;

- циклограма внутрішнього контролю ЗДО на навчальний рік;

- методика (и) моніторингових досліджень за напрямами діяльності.

4.7. Фінансування контролю, моніторингу, самооцінювання здійснюється за рахунок власних надходжень закладу освіти та/або інших джерел, не заборонених законодавством.

V. Критерії, правила і процедури оцінювання освітньої діяльності педагогічних працівників.

5.1. Критерії, правила і процедури оцінювання освітньої діяльності педагогічних працівників застосовуються з метою організації та стимулювання цілеспрямованого безперервного підвищення рівня професійної компетентності педагогічних працівників, росту їх професійної майстерності, розвитку творчої ініціативи, підвищення престижу й авторитету, забезпечення ефективності освітнього процесу.

5.2. Процедура оцінювання освітньої діяльності педагогічних працівників включає:

- атестацію та/або сертифікацію;

- оцінювання професійної діяльності у міжатестаційний період;

- підвищення кваліфікації.

5.3. Атестація педагогічних працівників — це система заходів, спрямованих на всебічне та комплексне оцінювання педагогічної діяльності педагогічних працівників, за якою визначаються відповідність педагогічного працівника займаній посаді, рівень його кваліфікації, присвоюється кваліфікаційна категорія, педагогічне звання.

5.3.1. Атестація педагогічних працівників є обов’язковою.

5.3.2. Атестація педагогічних працівників здійснюється відповідно до Типового положення про атестацію педагогічних працівників затверджене наказом МОН України № 930 від 06.10.2010, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 14 грудня 2010 р. за № 1255/18550 (зі змінами).

5.3.3. Атестаційна комісія відповідно до затвердженого графіка роботи щороку до 15 березня здійснює комплексну оцінку педагогічної діяльності осіб, які атестуються.

Члени атестаційної комісії здійснюють всебічний аналіз освітнього процесу:

- відвідують організовану навчально-пізнавальну діяльність (заняття) та розваги, спостерігають за проведенням інших видів діяльності дітей, організацією заходів відповідно до режиму дня;

- вивчають рівень сформованості ключових компетентностей (навчальних досягнень) вихованців, зокрема з предмета (дисципліни), що викладає педагогічний працівник (для керівника гуртка, практичного психолога, вчителів-логопедів, музичних керівників, інших фахівців);

- вивчають думки батьків, колег педагогічного працівника, який атестується;

- ознайомлюються з документацією щодо виконання педагогічним працівником своїх посадових обов’язків, його участі в роботі методичних об’єднань, фахових конкурсах та інших заходах, пов’язаних з організацією освітньої роботи, виконанням рекомендацій, наданих попередньою атестаційною комісією, тощо.

5.3.4. Атестація педагогічного працівника здійснюється відповідно до індивідуального плану згідно з графіком проведення атестації.

Педагогічний працівник, який атестуються, ознайомлюється з графіком проведення атестації під підпис.

5.3.5. Педагогічний працівник, який атестується, здійснює самоаналіз професійної діяльності, виходячи з:

- динаміки розвитку базових (інтегральних) якостей дітей;

- емоційного благополуччя дітей в умовах організованої та самостійної діяльності;

- раціональної організації предметно-просторового розвивального середовища, створення соціальної ситуації розвитку;

- варіативних форм взаємодії з дітьми;

- реструктуризації змісту освітньої діяльності;

- рівня та форми залучення батьків в освітній процес.

5.3.6. Атестація педагогічних працівників ЗДО «Теремок» здійснюється атестаційною комісією у строк до 1 квітня.

5.3.7. Педагогічний працівник не пізніше як за десять днів до проведення атестації ознайомлюється зі своєю характеристикою діяльності педагогічного працівника у міжатестаційний період – під підпис.

5.3.8. Засідання атестаційної комісії проводиться у присутності педагогічного працівника, який атестується. Під час засідання атестаційної комісії педагогічний працівник має право давати усні та письмові пояснення, подавати додаткові матеріали щодо своєї професійної діяльності.

5.3.9. За рішенням атестаційної комісії атестація може бути проведена за відсутності працівника.

5.3.10. Засідання атестаційної комісії оформлюється протоколом, який підписується всіма присутніми на засіданні членами атестаційної комісії.

Члени атестаційної комісії можуть у письмовій формі викласти окрему думку щодо рішення атестаційної комісії, яка додається до протоколу.

5.3.11. Засідання атестаційної комісії є правомочним, якщо на ньому присутні не менш як 2/3 її членів. Рішення атестаційної комісії приймаються простою більшістю голосів присутніх на засіданні членів атестаційної комісії. У разі однакової кількості голосів «за» і «проти» приймається рішення на користь працівника, який атестується.

5.3.12. За результатами атестації атестаційна комісія приймає такі рішення:

- педагогічний працівник відповідає займаній посаді;

- присвоїти педагогічному працівнику кваліфікаційну категорію («спеціаліст», «спеціаліст другої категорії», «спеціаліст першої категорії»);

- педагогічний працівник відповідає (не відповідає) раніше присвоєній кваліфікаційній категорії («спеціаліст», «спеціаліст другої категорії», «спеціаліст першої категорії»);

- порушити клопотання перед атестаційною комісією II рівню про присвоєння педагогічному працівнику кваліфікаційної категорії «спеціаліст вищої категорії» та/або педагогічного звання або про відповідність працівника раніше присвоєній кваліфікаційній категорії «спеціаліст вищої категорії», та/або відповідність працівника раніше присвоєному педагогічному званню;

- педагогічний працівник відповідає займаній посаді за умови виконання ним заходів, визначених атестаційною комісією;

- педагогічний працівник не відповідає займаній посаді.

Вимоги до професійних компетентностей відповідно до кваліфікаційних категорій педагогічних працівників подані в додатку 1.

5.3.13. Рішення атестаційної комісії повідомляється педагогічному працівнику одразу після її засідання під підпис.

На кожного педагогічного працівника, який атестується, оформлюється атестаційний лист у двох примірниках за формою згідно з вимогами Типового положення про атестацію педагогічних працівників. Один примірник атестаційного листа зберігається в особовій справі педагогічного працівника, другий не пізніше трьох днів після атестації видається йому під підпис.

5.4. Сертифікація педагогічних працівників здійснюється відповідно до Положення про сертифікацію педагогічних працівників, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2018 р. № 1190 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 24 грудня 2019 р. № 1094).

5.4.1. Метою сертифікації є виявлення та заохочення педагогічних працівників з високим рівнем педагогічної майстерності, які володіють методиками компетентнісного навчання і новими освітніми технологіями та сприяють їх поширенню.

5.4.2. Педагогічні працівники мають право брати участь у сертифікації, що організовується та проводиться Українським центром оцінювання якості освіти та регіональними центрами оцінювання якості освіти у три етапи:

- незалежного тестування учасників сертифікації, що організовується Українським центром оцінювання якості освіти та регіональними центрами;

- самооцінювання учасником сертифікації власної педагогічної майстерності;

- вивчення практичного досвіду роботи учасника сертифікації, що організовується Українським центром оцінювання якості освіти та регіональними центрами.

5.4.3. Педагогічні працівники беруть участь у сертифікації виключно на добровільних засадах і можуть відмовитися від участі на будь-якому її етапі.

5.4.4. Сертифікація педагогічного працівника здійснюється за умови його добровільної реєстрації, що здійснюється Українським центром оцінювання якості освіти та регіональними центрами оцінювання якості освіти (далі – регіональні центри).

Подання педагогічним працівником документів з метою реєстрації для проходження сертифікації є підтвердженням надання ним згоди на обробку персональних даних відповідно до Положення про сертифікацію педагогічних працівників.

5.4.5. Реєстрація для проходження сертифікації здійснюється шляхом подання реєстраційних документів педагогічними працівниками, які бажають пройти сертифікацію, у строки, що встановлюються МОН.

Педагогічний працівник, який реєструється для проходження сертифікації, повинен надіслати рекомендованим поштовим відправленням або доставити нарочно до відповідного регіонального центру реєстраційні документи, що зазначені в додатку 2.

Для формування бланка реєстраційної картки-заяви педагогічний працівник повинен скористатися веб-сервісом, розміщеним на офіційному веб-сайті Українського центру оцінювання якості освіти, зазначивши в ній особисті дані. Педагогічний працівник повинен власноруч заповнити сформований ним бланк реєстраційної картки-заяви.

5.4.6. Сертифікат видається учасникам сертифікації, які набрали кількість балів, що дорівнює або перевищує кількість балів, мінімально достатню для видачі сертифіката, – пороговий бал. Пороговий бал щороку визначається комісією, що утворюється Державною службою якості освіти.

5.4.7. Успішне проходження сертифікації зараховується як проходження чергової (позачергової) атестації педагогічним працівником з присвоєнням йому наступної категорії педагогічного працівника або підтвердженням наявної вищої категорії.

5.4.8. Неуспішне проходження педагогічним працівником сертифікації не впливає на результати його чергової (позачергової) атестації, підтвердження наявної чи присвоєння наступної педагогічної категорії, продовження його роботи на відповідній посаді чи застосування до нього будь-яких заходів адміністративного впливу.

5.5. Оцінювання професійної діяльності педагогічних працівників у міжатестаційний період здійснюється щороку згідно з планом роботи ЗДО «Теремок» на навчальний рік та літній період у процесі Контролю та Моніторингу (відповідно до розділу ІV цього Положення).

5.5.1. Результатом оцінювання професійної діяльності педагогічних працівників у міжатестаційний період є характеристика діяльності педагогічного працівника у міжатестаційний період, яку не пізніше як за два тижні до атестації педагогічного працівника складає секретар атестаційної комісії, директор підписує.

Характеристика повинна містити оцінку виконання педагогічним працівником посадових обов’язків, відомості про його професійну підготовку, творчі та організаторські здібності, ініціативність, компетентність, організованість, морально-психологічні якості, дані про участь у роботі методичних об’єднань, інформацію про виконання рекомендацій, наданих попередньою атестаційною комісією, тощо.

5.5.2. Критерії, методи, діагностичний матеріал оцінювання освітньої діяльності та професійної компетентності педагогічних працівників визначаються з урахуванням відповідних професійних стандартів.

5.5.3. Діагностичний матеріал оцінювання освітньої діяльності та професійної компетентності педагогічного працівника (карти педагогічного аналізу і контролю, анкети, тести, опитувальники тощо) схвалює педагогічна рада строком не більш як на п’ять років. Рішення педагогічної ради затверджує директор.

5.5.4. Діагностичний матеріал оцінювання освітньої діяльності та професійної компетентності кожного педагогічного працівника зберігається в методичному кабінеті до його наступної атестації.

5.6. Педагогічні працівники зобов’язані постійно підвищувати свою кваліфікацію. Підвищення кваліфікації педагогічними працівниками не рідше одного разу на п’ять років є необхідною умовою проходження ними атестації у порядку, визначеному законодавством.

5.6.1. Метою підвищення кваліфікації педагогічних працівників є їх професійний розвиток відповідно до державної політики у галузі освіти та забезпечення якості освіти.

5.6.2. Підвищення кваліфікації педагогічних працівників здійснюється відповідно до Закону України «Про освіту» та організовується відповідно до Порядку підвищення кваліфікації педагогічних і науково-педагогічних працівників, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21 серпня 2019 р. № 800 (у редакції від 31.12.2019, підстава - 1133-2019-п).

5.6.3. Педагогічні працівники можуть підвищувати кваліфікацію за різними формами, видами. Формами підвищення кваліфікації є інституційна (очна (денна, вечірня), заочна, дистанційна, мережева), дуальна, на робочому місці тощо. Форми підвищення кваліфікації можуть поєднуватись.

Основними видами підвищення кваліфікації є: навчання за програмою підвищення кваліфікації, у тому числі участь у семінарах, практикумах, тренінгах, вебінарах, майстер-класах тощо;

5.6.4. Педагогічні працівники самостійно обирають конкретні форми, види, напрями та суб’єктів надання освітніх послуг з підвищення кваліфікації (далі — суб’єкти підвищення кваліфікації).

5.6.5. Обсяг (тривалість) підвищення кваліфікації педагогічних працівників установлюється в годинах та/або кредитах Європейської кредитної трансферно-накопичувальної системи (далі — ЄКТС) за накопичувальною системою. Один кредит ЄКТС становить 30 годин.

Загальний обсяг підвищення кваліфікації педагогічного працівника не може бути менше ніж 120 годин на п’ять років.

5.6.6. Після проходження підвищення кваліфікації педагогічний працівник представляє у ЗДО «Теремок» документ про підвищення кваліфікації, отриманий від суб’єкта підвищення кваліфікації.

5.6.7. Основними напрямами підвищення кваліфікації є:

- розвиток професійних компетентностей (знання навчального предмета, фахових методик, технологій);

- формування у здобувачів освіти спільних для ключових компетентностей вмінь, визначених Базовим компонентом дошкільної освіти (державним стандартом);

- психолого-фізіологічні особливості здобувачів освіти раннього та дошкільного віку, основи андрагогіки;

- створення безпечного та інклюзивного освітнього середовища, особливості (специфіка) інклюзивного навчання, забезпечення додаткової підтримки в освітньому процесі дітей з особливими освітніми потребами;

- використання інформаційно-комунікативних та цифрових технологій в освітньому процесі, включаючи електронне навчання, інформаційну та кібернетичну безпеку;

- мовленнєва, цифрова, комунікаційна, інклюзивна, емоційно-етична компетентність;

- розвиток управлінської компетентності (для директора та його заступників) тощо.

У разі викладання декількох навчальних предметів (дисциплін) педагогічні працівники самостійно обирають послідовність підвищення кваліфікації за певними напрямами у міжатестаційний період у межах загального обсягу (тривалості) підвищення кваліфікації, визначеного законодавством.

5.6.8. Підвищення кваліфікації педагогічними працівниками здійснюється згідно з планом підвищення кваліфікації ЗДО «Теремок» на певний рік, що формується, затверджується і виконується відповідно до Порядку підвищення кваліфікації педагогічних і науково-педагогічних працівників.

5.6.9. Результати підвищення кваліфікації у суб’єктів підвищення кваліфікації, що мають ліцензію на підвищення кваліфікації або провадять освітню діяльність за акредитованою освітньою програмою, не потребують окремого визнання чи підтвердження.

Результати підвищення кваліфікації у інших суб’єктів підвищення кваліфікації визнаються рішенням педагогічної ради закладу освіти.

Порядок визнання результатів підвищення кваліфікації педагогічних працівників встановлюється педагогічною радою.

5.7. З метою сприяння постійного підвищення професійного та загальнокультурного рівня і педагогічної майстерності наприкінці навчального року вивчаються професійні потреби педагогічних працівників та розробляються індивідуальні освітні траєкторії (маршрути, проєктні плани) розвитку їх професійної компетентності.

5.7.1. Індивідуальна освітня траєкторія (маршрут) розвитку професійної компетентності (далі — індивідуальний освітній маршрут, ІОМ) педагогічного працівника ґрунтується на його особистісних професійних потребах і запитах та узгоджується з визначеними пріоритетними напрямами діяльності ЗДО «Теремок» на новий навчальний рік.

5.7.2. Форму та методику розроблення індивідуального освітнього маршруту затверджує педагогічна рада — за потребою.

5.8. Документами, що засвідчують проведення процедур оцінювання професійної діяльності педагогічних працівників, є:

- план роботи ЗДО «Теремок» на навчальний рік і літній оздоровчий період;

- індивідуальний план підготовки та проходження атестації педагогічного працівника;

- протоколи засідань педагогічної ради, атестаційної комісії;

- накази директора.

VІ. Критерії, правила і процедури оцінювання управлінської діяльності.

6.1. Управлінська діяльність спрямована на забезпечення якості освіти у ЗДО «Теремок» і ґрунтується на неухильному дотриманні вимог законодавства.

6.2. Управління якістю освіти передбачає провідну роль директора та залучення працівників ЗДО «Теремок» до створення і функціонування системи управління якістю освіти.

6.3. Процедурами, що забезпечують якість управлінських процесів, є, зокрема:

- планування діяльності ЗДО «Теремок»;

- визначення режиму його роботи;

- прийняття на роботу та звільнення з роботи працівників;

- здійснення контролю та моніторингу виконання поставлених завдань;

- забезпечення відкритого доступу до певної інформації, визначеної законодавством;

- реагування на звернення, випадки булінгу (цькування);

- інші дії, визначені функціональними обов’язками директора.

6.4. Для самооцінювання управлінської діяльності ЗДО «Теремок» може використовувати Орієнтовні критерії та індикатори для самооцінювання освітніх і управлінських процесів закладу дошкільної освіти, що є додатком №1 до Методичних рекомендацій з питань формування внутрішньої системи забезпечення якості освіти у закладах дошкільної освіти, затверджених наказом Державної служби якості освіти України від 30 листопада 2020 р. № 01-11/71.

6.5. Критерії оцінювання управлінської діяльності затверджує педагогічна рада — за потребою.

6.6. За результатами контролю та моніторингу якості освітньої діяльності суб’єктів освітнього процесу визначаються відхилення фактичних значень від планових, здійснюється самооцінка, приймаються управлінські рішення щодо забезпечення якості освітньої діяльності.

Аналіз результатів освітньої діяльності висвітлюється у звітах директора та оприлюднюється на персональному веб-сайті ЗДО «Теремок».

VІІ. Критерії, правила і процедури оцінювання здобувачів освіти.

7.1. Метою дошкільної освіти є забезпечення цілісного розвитку дитини, її фізичних, інтелектуальних і творчих здібностей шляхом виховання, навчання, соціалізації та формування необхідних життєвих навичок відповідно до вимог Базового компонента дошкільної освіти.

7.2. Оцінювання стану сформованості обов’язкових компетентностей здобувачів освіти здійснюється відповідно до вимог комплексної та парціальної (их) програм, що реалізуються у віковій групі.

Педагогічна рада щороку на серпневому засіданні схвалює для використання в освітньому процесі обрані педагогічними працівниками комплексну та парціальну (і) програми.

7.3. Критерії оцінювання та очікувані результати освітньої діяльності здобувачів освіти (дітей раннього та дошкільного віку) є обов’язковими складовими програми (програм), за якою (ими) здійснюється освітній процес.

На початку навчального року педагогічні працівники мають ознайомити батьків або законних представників дитини з системою та критеріями оцінювання результатів сформованості в неї обов’язкових компетентностей.

7.4. Для врахування думки батьків щодо якості дошкільної освіти проводяться щорічні соціологічні (анонімні) опитування. Результати опитування обговорюються на засіданні педагогічної ради.

7.5. Моніторинг розвитку дітей старшого дошкільного віку та рівню сформованості в них обов’язкових компетентностей проводиться згідно з експрес-діагностичними методиками та з використанням діагностичного матеріалу, схваленими для використання в закладах дошкільної освіти комісією з дошкільної педагогіки та психології Науково-методичної ради з питань освіти Міністерства освіти і науки України.

7.6. Результати оцінювання здобувачів освіти обговорюються на засіданні педагогічної ради.

VІІІ. Ресурси для організації освітнього процесу.

8.1. Ресурсами для організації освітнього процесу в ЗДО «Теремок» є матеріально-технічна та навчально-методична бази.

8.2. Матеріально-технічна база включає будівлі, споруди, земельну ділянку, комунікації, інвентар, меблі, обладнання та інше. Майно ЗДО «Теремок» належить йому на правах, визначених Законом «Про дошкільну освіту» та іншими нормативно-правовими актами.

8.3. Приміщення ЗДО «Теремок» складається з трьох корпусів, з’єднаних між собою (рік введення в дію — 1971). Проектна потужність — 280 місць.

8.4. ЗДО «Теремок» створює та розвиває освітнє середовище для забезпечення сприятливих умов для освітньої діяльності, підтримки здобувачів освіти. Матеріально-технічне забезпечення відповідає ліцензійним вимогам, відповідним будівельним та санітарно-гігієнічним нормам і правилам.

8.5. Навчально-методична база включає навчальні видання, рекомендовані Міністерством освіти і науки України для закладів дошкільної освіти, ігрове та навчально-дидактичне обладнання, зокрема таке:

- Базовий компонент дошкільної освіти України (державний стандарт);

- програми (основні й додаткові, комплексні, парціальні);

- методичні, навчально-методичні, наочно-навчальні, навчальні посібники з різних змістових напрямів дошкільної освіти;

- наукова література з галузей педагогіки, психології, біології, соціології тощо;

- довідкова й енциклопедична література (довідники, словники, енциклопедії);

- художня література для дітей;

- наочні засоби розвитку і навчання (репродукції картин, альбоми ілюстрацій, фотоматеріалів, схеми, таблиці, муляжі, аудіо- та відеоматеріали, електронні засоби навчання тощо);

- технічні засоби розвитку і навчання.

8.6. Необхідні ресурси для організації освітнього процесу забезпечуються через процедури добору педагогічних кадрів, ініціювання перед засновником питань щодо розвитку матеріально-технічної, навчально-методичної бази відповідно до вимог Примірних переліків матеріально-технічного оснащення закладів дошкільної освіти, ігрового, навчально-дидактичного обладнання закладу дошкільної освіти, що затверджені Міністерством освіти і науки України.

ІХ. Інформаційні системи для ефективного управління закладом освіти.

9.1. ЗДО «Теремок» включений в Державну інформаційну систему управління освітою України (далі — ДІСО), що затверджена постановою Кабінету Міністрів України від 12 грудня 2018 р. № 1060 «Деякі питання функціонування Єдиної державної електронної бази з питань освіти» (Документ 1060-2018-п, чинний, поточна редакція — Прийняття від 12.12.2018).

9.2. Директор та уповноважені фахівці користуються порталом «ІСУО. Україна», де забезпечується захист інформації відповідно до діючих вимог та нормам КСЗІ, про що є відповідний атестат від державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації України.

9.3. Як користувач ДІСО ЗДО «Теремок» має право доступу до її функціональних можливостей та відповідному обсягу інформації відповідно до своєї підпорядкованості.

9.3.1. Директор та/або уповноважені фахівці формують статистичні звіти з питань функціонування ЗДО «Теремок» у ДІСО для автоматичного надання інформації в електронному вигляді. Звіти в системі здаються тільки з накладанням ЕЦП, що відповідає всім нормативним актам.

9.3.2. Директор та уповноважені фахівці мають можливість працювати у ДІСО з розгорнутою інформацією по своєму закладу.

9.3.3. Уповноважені фахівці формують та завантажують звітну та іншу інформацію стосовно функціонування ЗДО «Теремок» на офіційний веб-сайт, корегують та видаляють застарілу інформацію.

9.4. Директор сприяє роботі інформаційної системи ЗДО «Теремок», зокрема:

- наявності необмеженого доступу до мережі Інтернет, в тому числі через сервіс Wi-Fi — для адміністрації та педагогічних працівників;

- оптимальності локальної комп’ютерної мережі;

- здійсненню внутрішнього електронного документообігу;

- створенню баз даних про вихованців та/або працівників;

- використанню електронних інформаційно-комунікаційних ресурсів та Google-форм.

9.5. Директор, адміністрація та педагогічні працівники використовують для обміну інформацією групи у Viber-спільноті.

9.6. Інформаційна система для ефективного управління закладом освіти має сприяти обґрунтованому прийняттю рішень та оптимізувати управлінські процеси.

Х. Універсальний дизайн та розумне пристосування.

10.1. Створення в закладі освіти універсального дизайну, розумного пристосування (за потребою — для інклюзивного освітнього середовища) забезпечує реалізацію прав дітей раннього та дошкільного віку на освіту, фізичну, психологічну та соціальну безпеку, прав працівників ЗДО «Теремок» — на комфортні умови праці та розвитку, виховання і навчання дітей.

10.2. Універсальний дизайн у сфері освіти слід розуміти як дизайн предметів, навколишнього середовища, освітніх програм та послуг, що забезпечує їх максимальну придатність для використання всіма особами без необхідної адаптації чи спеціального дизайну.

Директор сприяє, педагогічні працівники у вікових групах організовують компоненти предметно-просторового середовища (розвивальні осередки), що відповідають віковим можливостям дітей та сучасним вимогам до організації освітнього процесу (безпечність, доступність, поліфункціональність, трансформованість).

10.3. Розумне пристосування це — запровадження, якщо це потрібно в конкретному випадку, необхідних модифікацій і адаптацій з метою забезпечення реалізації особами з особливими освітніми потребами конституційного права на освіту нарівні з іншими особами.

10.4. Процедурами організації та забезпечення інклюзивного середовища (за потребою) можуть бути: створення та налагодження роботи команди психолого-педагогічного супроводу; розроблення індивідуальної програми розвитку для дитини з особливими освітніми потребами; моніторинг потреб учасників освітнього процесу для адаптації освітнього середовища тощо.

10.5. Окрім зазначених у цьому Положенні процедур, за допомогою яких реалізуються різні компоненти внутрішньої системи, ЗДО «Теремок» може розробляти власні процедури забезпечення функціонування внутрішньої системи, а також процедури вивчення її ефективності.

ХІ. Система та механізми забезпечення академічної доброчесності.

11.1. Академічна доброчесність — це сукупність етичних принципів та визначених законодавством вимог і правил, якими мають керуватися учасники освітнього процесу під час навчання, викладання та провадження творчої (наукової) діяльності з метою забезпечення довіри до результатів навчання та/або творчих (наукових) досягнень.

11.2. Педагогічні працівники дотримуються академічної доброчесності у процесі освітньої діяльності:

- посилаються на джерела інформації у разі використання ідей, розробок, тверджень, відомостей тощо;

- діють відповідно до норм законодавства про авторське право і суміжні права;

- надають достовірну інформацію про методики і результати досліджень, джерела використаної інформації та власну педагогічну (науково-педагогічну, творчу) діяльність тощо;

- контролюють дотримання академічної доброчесності здобувачами освіти;

- об’єктивно оцінюють результати освітнього процесу та рівень сформованості компетентностей у здобувачів освіти.

11.3. Педагогічні працівники дотримуються академічної доброчесності під час навчання на курсах перепідготовки та/або підвищення кваліфікації, отримання післядипломної освіти, у ході безперервного професійного розвитку, що передбачені законодавством, запропоновані суб’єктом освітньої діяльності або самостійно визначені особою, а саме:

- самостійно виконують навчальні завдання, завдання поточного та підсумкового контролю результатів навчання;

- посилаються на джерела інформації у разі використання ідей, розробок, тверджень, відомостей;

- дотримуються норм законодавства про авторське право і суміжні права;

- надають достовірну інформацію про результати власної навчальної (наукової, творчої) діяльності, використані методики досліджень і джерела інформації.

11.4. Педагогічні працівники не допускають порушення академічної доброчесності, а саме:

- академічний плагіат — оприлюднення (частково або повністю) наукових (творчих) результатів, отриманих іншими особами, як результатів власного дослідження (творчості) та/або відтворення опублікованих текстів (оприлюднених творів мистецтва) інших авторів без зазначення авторства;

- самоплагіат — оприлюднення (частково або повністю) власних раніше опублікованих наукових результатів як нових наукових результатів;

- фабрикація — вигадування даних чи фактів, що використовуються в освітньому процесі або наукових дослідженнях;

- фальсифікація — свідома зміна чи модифікація вже наявних даних, що стосуються освітнього процесу чи наукових досліджень;

- списування — виконання письмових робіт із залученням зовнішніх джерел інформації, крім дозволених для використання, зокрема під час оцінювання результатів навчання;

- обман — надання завідомо неправдивої інформації щодо власної освітньої (наукової, творчої) діяльності чи організації освітнього процесу; формами обману є, зокрема, академічний плагіат, самоплагіат, фабрикація, фальсифікація та списування;

- хабарництво — надання (отримання) учасником освітнього процесу чи пропозиція щодо надання (отримання) коштів, майна, послуг, пільг чи будь-яких інших благ матеріального або нематеріального характеру з метою отримання неправомірної переваги в освітньому процесі;

- необ’єктивне оцінювання — свідоме завищення або заниження оцінки результатів навчання, розвитку здобувачів освіти;

- надання здобувачам освіти під час проходження ними оцінювання результатів навчання допомоги чи створення перешкод, не передбачених умовами та/або процедурами проходження такого оцінювання;

- вплив у будь-якій формі (прохання, умовляння, вказівка, погроза, примушування тощо) на педагогічного (науково-педагогічного) працівника з метою здійснення ним необ’єктивного оцінювання результатів навчання.

11.5. За порушення академічної доброчесності педагогічні працівники можуть бути притягнені до академічної відповідальності.

11.6. Види академічної відповідальності (у тому числі додаткові та/або деталізовані) учасників освітнього процесу за конкретні порушення академічної доброчесності визначаються спеціальними законами та/або цим Положенням.

11.7. За порушення академічної доброчесності педагогічні працівники можуть бути притягнені до такої академічної відповідальності у ЗДО «Теремок»:

- відмова у порушенні клопотання про присвоєння педагогічного звання;

- порушення клопотання про позбавлення присвоєного педагогічного звання;

- відмова у встановленні або позбавлення встановленої кваліфікаційної категорії.

11.8. Порядок виявлення та встановлення фактів порушення академічної доброчесності визначається педагогічною радою як колегіальним органом управління ЗДО «Теремок» із урахуванням вимог Закону «Про освіту» та спеціальних законів.

Кожна особа, стосовно якої порушено питання про порушення нею академічної доброчесності, має такі права:

- ознайомлюватися з усіма матеріалами перевірки щодо встановлення факту порушення академічної доброчесності, подавати до них зауваження;

- особисто або через представника надавати усні та письмові пояснення або відмовитися від надання будь-яких пояснень, брати участь у дослідженні доказів порушення академічної доброчесності;

- знати про дату, час і місце та бути присутньою під час розгляду питання про встановлення факту порушення академічної доброчесності та притягнення її до академічної відповідальності;

- оскаржити рішення про притягнення до академічної відповідальності до органу, уповноваженого розглядати апеляції, зокрема управління освіти Броварської міської ради.

11.9. Форми та види академічної відповідальності ЗДО «Теремок» визначаються спеціальними законами.

11.10. За дії (бездіяльність), що цим Положенням та Законом «Про освіту» визнані порушенням академічної доброчесності, особа може бути притягнута до інших видів відповідальності з підстав та в порядку, визначених законом.

Кiлькiсть переглядiв: 83