Театралізована діяльність є важливою складовою освітнього процесу. Мета організації та залучення дошкільників до художньо-естетичної діяльності, у тому числі й театральної, – актуалізація дитячої творчості, розвиток природних нахилів дітей.
Завдяки театралізованої діяльності дитина:
- засвоює норми і правила в різних життєвих ситуаціях;
- вчиться дотримуватись правил гри;
- проявляє вміння просити про допомогу;
- формувати адекватну полову ідентифікацію.
Театралізована діяльність у дошкільному віці дає змогу різнобічно впливати на формування особистості дитини. Зокрема, виховувати зацікавлене та відповідальне ставлення дошкільників до підготовки вистави, виконання учасниками своїх ролей, налагодження комунікації з партнерами. Наприклад, під час вивчення твору та розучування ролей педагог вдосконалює уміння дітей характеризувати особливості різноманітних персонажів, знаходити для них відповідну міміку, інтонацію, рухи.
Участь у театралізованому дійстві сприяє формуванню в дитини виразного та дикційно чистого мовлення. Тут важливо заохочувати бажання дитини підтримати партнера, допомогти йому, доброзичливо з ним спілкуватися, вступати в діалог, ставати на його місце. А ще діти навчаються використовувати предмети-замінники, уявні предмети, входити в образ, знаходитися в ньому до кінця театралізованого дійства.
Прагнення дитини самореалізовуватися, самоствердитися, показати себе з кращого боку моживе саме під час театралізованої діяльності.